
ABOUT
For more than 10 years in automobiles and design fields, passionate about my work, I approach each project in an attentive manner. A large part of my success is based on my ability to listen to my interlocutors to clearly understand their requests and thus respond to their needs.
A true link between Designers and Engineers, the 3D modeler transcribes and develops ideas into usable data. I can switch from team project management to simple sketch modeler on a targeted mission.

OUR MISSIONS :
Entreprises :
Du premier croquis à la réalisation de la maquette :
- Premières versions en Sketch Modelling.
- Avance de style via Speedform / Subdiv.
- Aboutissement & passage en surfacique.
- Définition des éléments techniques, intégration des contraintes. & packages.
- Assignation des matériaux, CMF.
- Interfacage, tirages d'épaisseur.
- Conseils et anticipation du montage des maquettes selon usage, contraintes et découpes couleur.
- Préparation des fichiers pour leur mise en œuvre : STL pour 3D print, Usinages de moules et master.
- Livraison de data partielles ou complètes.
Particuliers :
From the very first sketches to the creation of the model:
- First versions in Sketch Modeling
- Evolution & style development via Speedform / Subdiv
- Outcome & transition to surface modelling
- Definition of technical elements, integration of constraints
- Assignment of color & materials, CMF
- Interfacing, thicknesses for 3D prints
- Anticipation of the assembly of model according to its purpose, constraints and color splits.
- Preparation of files for their implementation: STL for 3D print, Mold machining and master milling
- Delivery of partial or complete data
OUTILS
La référence du modelage dans l'industrie, l'automobile et plus généralement du design en surfacique.
Le moteur d'Unreal Engine 5 rendu accessible, d'abord pour la visualisation d'architecture, il s'étend à de nouveaux secteurs.


